Cookies Op onze website wordt gebruik gemaakt van cookies die door zowel NKF als derde partijen worden geplaatst. Dit doen wij zodat jij optimaal gebruik kunt maken van de functionaliteiten op deze website en om inzicht te verkrijgen in het bezoekersgedrag. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies voor de doeleinden zoals beschreven in onze privacy- en cookieverklaring.

Leveringen

Wie levert de kalenders af?
In de regel worden alle kalenders verzonden via DHL. Het kan in geval van grote aantallen zo zijn dat een lokale expediteur de kalenders bij je af komt leveren. 

Wat is de leveringstermijn?
Gemiddeld genomen is de levertijd na akkoord van het digitale bestand tussen de 5 en 8 weken.

Verschillende leveringen?
De meest voorkomende zendingen die wij doen zijn:

  • AF Fabriek, hierbij betaal je een bijdrage in de vrachtkosten
  • Franco, hierbij hoef je geen verzendkosten te betalen
  • Vooruit betalen, wij starten de productie pas als wij de factuur betaald hebben gekregen, de levertijd gaat in op het moment vanaf betalend
  • Rembours, je betaalt aan de chauffeur van DHL

Zijn deelleveringen mogelijk?
Alleen in uitzonderlijke gevallen, dit gaat altijd in overleg met de productieleiding. Hierover kun je natuurlijk altijd een verzoek indienen bij jouw contactpersoon.

Hoe verpakken jullie?
Wij verpakken alles in dozen. Wij zorgen voor een puike verzending.

Waarom krijg ik meer/of minder dan besteld?
Dat is de onder en/of onderlevering, dit hebben wij ook vermeld op de opdrachtbevestiging. Een kalenderproductie gaat over meerdere machines. Op elke machine hebben wij aanloopuitval. Dit betekent dat er altijd meer geproduceerd dient te worden dan dat je besteld hebt. Hierdoor kan het zijn dat je meer of minder geleverd krijgt. Als onder/bovengrens houden wij 5% van de bestelde oplage aan. In de leveringsvoorwaarden van de grafische industrie is de term onder/overlevering dan ook meegenomen. Deze vind je in de e-mail of brief die bij jouw offerte en orderbevestiging zit.

Betalingen

Wat is de standaard betalingstermijn?
De standaardbetalingstermijn is 15 dagen na factuurdatum.

Waarom ontvang ik een brief van een incassobureau?
Wij geven Nedic de opdracht om tot incasso over te gaan indien je herhaaldelijk niet op onze verzoeken tot betaling heeft gereageerd. Indien deze brief is ontvangen kunnen afspraken alleen met Nedic gemaakt worden de Nederlandse Kalenderfabriek is dan de derde partij. 

Waarom moet ik vooruit betalen?
Indien je na de 1e aanmaning niet betaald hebt (dit gebeurt pas na meerdere telefonische verzoeken) kom je standaard op vooruit betalen. 

Waar kan ik de leveringsvoorwaarden vinden?
Bij jouw orderbevestiging of offerte zit deze er standaard bij.

Klachten

Ik ben niet tevreden en nu?
Bel of mail direct jouw contactpersoon en leg de situatie voor, wij zorgen voor een correcte afhandeling van jouw klacht.

Mijn zending is compleet beschadigd, wat moet ik doen?
Bel ons binnen 3 dagen, ondanks dat wij het zorgvuldig verpakken is en blijft het een natuurproduct wat door vallen of extreem ruw werk kan beschadigen. Zorg ervoor dat je foto’s maakt, en geef ons de aantallen door. Wanneer wij deze gegevens binnen 3 dagen in ons bezit hebben ontvang je nieuwe kalenders. Helaas kunnen wij buiten de drie dagen om geen claim meer doen bij de transportverzekering.

Mijn kleuren wijken af van de drukproef.
Kleuren die op het beeldscherm weergeven worden zijn Rood Groen Blauw (RGB), dit zijn lichtkleuren. De weergave is afhankelijk van je scherminstellingen e.d. De druk zoals wij deze doen is in CMYK (Cyaan, Magenta, Yellow, Black). Jouw pdf bestanden gaan over onze workflow met allemaal dezelfde instellingen.


Staat je vraag hier niet onder? Neem dan contact op met ons.

--> Verder naar meestgestelde vragen over Bestellen of Verzenden.

Offerte binnen 1 werkdag
Directe verspreiding mogelijk
Eigen productie